Palautuskäytäntö
Du kan returnera dina köp till oss utan anledning inom 14 dagar från den dag du mottagit din vara, detta är i enlighet med svensk och EU-lagstiftning. För att din returnerade vara ska accepteras måste den vara i originalförpackningen obruten, oskadad, oanvänd med etiketter. Innan 14-dagarsperioden löper ut måste du skicka ett meddelande till oss på info@dweky.se så att vi kan svara dig om hur du påbörjar processen. Alternativt kan du initiera processen själv genom att använda länken INITIERA DIN RETURPROCESS.
Alla våra varor är i allmänhet väl förpackade och i gott skick innan vi skickar dem från våra leverantörers lager.
När du får din produkt om förpackningen verkar skadad under transporten måste du omedelbart meddela budet eller leveransagenten och sedan är det upp till dig att lämna den kvar hos ombudet eller ta med dig, i båda fallen måste du fortfarande initiera returprocess eller kontakta oss. Att ta med paketet hem påverkar inte resultatet av återbetalningsprocessen. När vi har fått ditt meddelande skickar vi instruktioner om hur du går vidare med returen. Vi kommer inte att vara skyldiga att betala för någon ersättning för förlorad tid till följd av skadad, icke-fungerande eller felaktig produkt mottagen. För skadad produkt, felaktig produkt mottagen kommer vi att ansvara för transportkostnaden tillbaka till oss samt transportkostnaden till dig.
För saknade delar, icke-fungerande produkt uppmuntrar vi dig att inom 2 dagar efter mottagandet av din vara informera oss om att INITIERA din returprocess. Alla beställningar kommer med 2 års garanti, Produkter som blir felaktiga under denna period kan returneras till oss. För att den ska accepteras kommer vi att kräva att du skickar varan till oss med originalförpackningen och originalkvitto och korrekt förpackad för att undvika skador under transporten. Kunden (du) och deras fraktagenter kommer att ansvara för eventuella skador under transport av produkter tillbaka till oss.
För att starta en retur börjar du med att logga in på ditt konto och fortsätter returprocessen genom att använda denna länk: https://shopify.com/62305075420/account.
Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Du kan alltid kontakta oss för eventuella returrelaterade frågor på: info@dweky.se
Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart när du fick den om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.
Undantag / engångsartiklar
Vissa typer av varor kan inte returneras, som ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.
För att returnera reavaror måste du returnera alla varor som ingår i rean eller kampanjen för att få en återbetalning.
Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.
Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på: info@dweky.se.
Garanti
Garantivillkor
1. Eftermarknadsserviceprotokoll för kunder
Allmänt: Genom att använda denna webbplats och/eller registrera dig som användare samtycker du till att vara bunden av dessa villkor.
Dweky erbjuder en orderuppfyllande modell som också ger sina kunder kvalitetssupport efter försäljning och garantier gällande deras inköp.
Vår moderleverantör erbjuder RMA-hanteringsverktyg för det material som orsakar kvalitetsincidentanspråk. Och det erbjuder också en TSS i Europa för analys av möjliga artiklar med tillverkningsfel.
Garanti: Alla produkter som erbjuds i Dweky-katalogen har 2 års garanti enligt europeisk lag.
Klagomål:
- Observera att vi i alla fall uppmuntrar dig att alltid först kontakta oss via e-post, telefon eller genom att använda kontaktsektionen på vår webbsida.
2. Hur ska du gå tillväga när du tar emot en försändelse?
Alla våra varor lämnar lagret med förpackningen i perfekt skick.
Det första du bör göra är att kontrollera att antalet mottagna paket stämmer överens med de skickade. För det andra, inspektera varje förpackning utvändigt med stor noggrannhet för att se om det finns några tecken på att det har blivit träffat eller felaktigt hanterat, såsom stötar, bucklor, hål, låda i dåligt skick, budförseglingar eller något tecken som kan leda till misstanke om att godset kan vara skadat. Det är viktigt att lämna en lapp och underskrift på kurirens följesedel, antingen på papper eller digital support (PDA), "PAKET SYNLIGT SKADAD" om dessa skyltar finns.
3. Vad kan jag göra vid en incident? (Bruten under transport, fel produkt, vissa produkter saknas, bitar saknas)
Trasig under transport:
På Dweky kräver vi 2 kalenderdagar från mottagandet av varorna för att öppna en incident med våra leverantörer, det är därför vi uppmanar dig att informera oss om eventuella skador under transporten inom dessa 2 dagar. Vi kommer att skicka instruktioner om hur du rapporterar transportskador efter att du mottagit din vara. Du kan också göra detta själv från ditt Dweky-konto via länken i återbetalningspolicyn ovan eller använd länken Kontakta oss.
• Order not Received , för förfrågningar om försändelser som ännu inte har tagits emot eller för försändelser där du inte fått alla skickade paket (delkvittot).
• Order Received , för att rapportera incidenter efter att ha mottagit alla paket i din beställning. Du måste tillhandahålla alla nödvändiga dokument som begärts. Att skicka felaktiga eller felaktiga dokument, eller att inte skicka dem, kommer att ogiltigförklara möjligheten för alla anspråk och kommer att resultera i att incidenten avbryts.
Som kund måste du göra de preliminära förfrågningarna om din produkts skick och med din kurir och tillhandahålla all nödvändig information för att korrekt slutföra incidenten. All information som efterfrågas i packlistan som är bifogad i alla våra försändelser, Detta inkluderar din beställning, de begärda referenserna, stämplarna eller numren på de operatörer som förberett din beställning kommer att kontrolleras
Du måste ge en tydlig förklaring med så detaljerad information som möjligt i fältet Kommentarer. Du måste också lägga till de efterfrågade bilderna av föremålet för anspråket i bilagorna på begäran.
4. Hur byter man ut en defekt produkt till kunden?
I händelse av att den behöver bytas ut är det ofta bättre att återbetala kunden pengarna (minus eventuella avdrag) för att undvika andra avgifter och tidsspillan. Om kunden verkligen behöver byta ut produkten är proceduren mycket enkel: kunden måste gå in på www.dweky.se göra en helt ny beställning och betala för den.
5. I vilka fall kommer Dweky inte att återbetala 100 % av produktens värde?
- Om produkten har tydliga tecken på felaktig användning, omotiverad skada eller anländer i dåligt skick;
- Om produkten returneras utan förpackning, med en skadad förpackning, eller med transportetiketter som gör förpackningen oanvändbar - kommer 50% av produktens värde att rabatteras; och
- Om produkten returneras med saknade delar eller tillbehör, eller om incidentbeskrivningen inte är verklig - kommer produkten inte att återbetalas.
Mycket viktigt: Ingen återbetalning kommer att göras för produkter som returneras till Dweky vars incidentbeskrivning inte är riktig. De kommer att förvaras i vårt lager och du får ett meddelande för att bekräfta om du vill att produkterna ska returneras till dig efter att ha betalat fraktkostnaden. Om vi inte får någon bekräftelse eller betalning inom angiven tidsram kommer produkterna att förstöras på en återvinningscentral och Dweky accepterar inte några anspråk på produkterna under några omständigheter.
6. När återbetalas pengarna?
När varan har tagits emot i våra lager och efter att ha kontrollerat statusen för densamma, kommer vi att fortsätta med återbetalningen av dess belopp i Dweky ordervalv. Tänk på att återbetalningsprocessen kan ta flera veckor att utvärdera de mottagna varorna.
7. Vad händer om kunden inte hämtar en beställning?
När en beställning inte hämtas av mottagaren returneras den till vår leverantörs lager. När den väl har tagits emot på lagret hanteras den automatiskt av TSS-teamet och skickas sedan vidare till administrationsavdelningen för att behandla betalningen.
Beställningssändningen och returen till lagret medför transportkostnader som företaget eller personen som lagt beställningen får stå för. Följaktligen kommer du att få en betalning motsvarande beställningsreturen minus kostnaderna för tvåvägsleverans.
Tänk på att förvaltningsprocessen kan pågå i flera veckor.
8. Hur lång är garantitiden?
Att erbjuda högsta kvalitet och bästa garanti är vårt engagemang för våra kunder. Alla varor är garanterade under en period av två år från leveransdatum, förutom för renoverade produkter som har 12 månaders garanti.
9. Vad ingår inte i garantin?
- Defekter orsakade av vårdslöshet, slag, missbruk, manipulering, felaktig spänning eller installation, eller slitage, ingår inte.
- När det gäller datorprodukter täcker garantin inte virusborttagning, programåterställning av denna anledning eller ominstallation av hårddisken efter formatering.
10. Garantin är ogiltig:
Om någon detalj i garantin eller köpbeviset ändras, ändras eller byts ut; och/eller
- Om identifikationen nummer eller den garanterade produkten manipuleras eller repareras utan föregående tillstånd från den tekniska tjänsten.
11. Köpskydd upp till 10 000 kr. per köp
Vi erbjuder våra kunder en möjlighet att återkräva sitt köpbelopp om de har några klagomål med något köp från oss genom NORDISK E-HANDELSCERTIFIERING genom att klicka på länken till deras symbol längst ner på vår webbplats eller genom att följa denna länk för alla sådana förfrågningar . Varje kund som köper våra produkter kan omfattas av denna försäkring på upp till 10 000 kr per köp och kund.
Senast uppdaterad:2024-11-21 09:17
Alla våra varor är i allmänhet väl förpackade och i gott skick innan vi skickar dem från våra leverantörers lager.
När du får din produkt om förpackningen verkar skadad under transporten måste du omedelbart meddela budet eller leveransagenten och sedan är det upp till dig att lämna den kvar hos ombudet eller ta med dig, i båda fallen måste du fortfarande initiera returprocess eller kontakta oss. Att ta med paketet hem påverkar inte resultatet av återbetalningsprocessen. När vi har fått ditt meddelande skickar vi instruktioner om hur du går vidare med returen. Vi kommer inte att vara skyldiga att betala för någon ersättning för förlorad tid till följd av skadad, icke-fungerande eller felaktig produkt mottagen. För skadad produkt, felaktig produkt mottagen kommer vi att ansvara för transportkostnaden tillbaka till oss samt transportkostnaden till dig.
För saknade delar, icke-fungerande produkt uppmuntrar vi dig att inom 2 dagar efter mottagandet av din vara informera oss om att INITIERA din returprocess. Alla beställningar kommer med 2 års garanti, Produkter som blir felaktiga under denna period kan returneras till oss. För att den ska accepteras kommer vi att kräva att du skickar varan till oss med originalförpackningen och originalkvitto och korrekt förpackad för att undvika skador under transporten. Kunden (du) och deras fraktagenter kommer att ansvara för eventuella skador under transport av produkter tillbaka till oss.
För att starta en retur börjar du med att logga in på ditt konto och fortsätter returprocessen genom att använda denna länk: https://shopify.com/62305075420/account.
Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Du kan alltid kontakta oss för eventuella returrelaterade frågor på: info@dweky.se
Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart när du fick den om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.
Undantag / engångsartiklar
Vissa typer av varor kan inte returneras, som ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.
För att returnera reavaror måste du returnera alla varor som ingår i rean eller kampanjen för att få en återbetalning.
Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.
Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på: info@dweky.se.
Garanti
Garantivillkor
1. Eftermarknadsserviceprotokoll för kunder
Allmänt: Genom att använda denna webbplats och/eller registrera dig som användare samtycker du till att vara bunden av dessa villkor.
Dweky erbjuder en orderuppfyllande modell som också ger sina kunder kvalitetssupport efter försäljning och garantier gällande deras inköp.
Vår moderleverantör erbjuder RMA-hanteringsverktyg för det material som orsakar kvalitetsincidentanspråk. Och det erbjuder också en TSS i Europa för analys av möjliga artiklar med tillverkningsfel.
Garanti: Alla produkter som erbjuds i Dweky-katalogen har 2 års garanti enligt europeisk lag.
Klagomål:
- Observera att vi i alla fall uppmuntrar dig att alltid först kontakta oss via e-post, telefon eller genom att använda kontaktsektionen på vår webbsida.
2. Hur ska du gå tillväga när du tar emot en försändelse?
Alla våra varor lämnar lagret med förpackningen i perfekt skick.
Det första du bör göra är att kontrollera att antalet mottagna paket stämmer överens med de skickade. För det andra, inspektera varje förpackning utvändigt med stor noggrannhet för att se om det finns några tecken på att det har blivit träffat eller felaktigt hanterat, såsom stötar, bucklor, hål, låda i dåligt skick, budförseglingar eller något tecken som kan leda till misstanke om att godset kan vara skadat. Det är viktigt att lämna en lapp och underskrift på kurirens följesedel, antingen på papper eller digital support (PDA), "PAKET SYNLIGT SKADAD" om dessa skyltar finns.
3. Vad kan jag göra vid en incident? (Bruten under transport, fel produkt, vissa produkter saknas, bitar saknas)
Trasig under transport:
På Dweky kräver vi 2 kalenderdagar från mottagandet av varorna för att öppna en incident med våra leverantörer, det är därför vi uppmanar dig att informera oss om eventuella skador under transporten inom dessa 2 dagar. Vi kommer att skicka instruktioner om hur du rapporterar transportskador efter att du mottagit din vara. Du kan också göra detta själv från ditt Dweky-konto via länken i återbetalningspolicyn ovan eller använd länken Kontakta oss.
• Order not Received , för förfrågningar om försändelser som ännu inte har tagits emot eller för försändelser där du inte fått alla skickade paket (delkvittot).
• Order Received , för att rapportera incidenter efter att ha mottagit alla paket i din beställning. Du måste tillhandahålla alla nödvändiga dokument som begärts. Att skicka felaktiga eller felaktiga dokument, eller att inte skicka dem, kommer att ogiltigförklara möjligheten för alla anspråk och kommer att resultera i att incidenten avbryts.
Som kund måste du göra de preliminära förfrågningarna om din produkts skick och med din kurir och tillhandahålla all nödvändig information för att korrekt slutföra incidenten. All information som efterfrågas i packlistan som är bifogad i alla våra försändelser, Detta inkluderar din beställning, de begärda referenserna, stämplarna eller numren på de operatörer som förberett din beställning kommer att kontrolleras
Du måste ge en tydlig förklaring med så detaljerad information som möjligt i fältet Kommentarer. Du måste också lägga till de efterfrågade bilderna av föremålet för anspråket i bilagorna på begäran.
4. Hur byter man ut en defekt produkt till kunden?
I händelse av att den behöver bytas ut är det ofta bättre att återbetala kunden pengarna (minus eventuella avdrag) för att undvika andra avgifter och tidsspillan. Om kunden verkligen behöver byta ut produkten är proceduren mycket enkel: kunden måste gå in på www.dweky.se göra en helt ny beställning och betala för den.
5. I vilka fall kommer Dweky inte att återbetala 100 % av produktens värde?
- Om produkten har tydliga tecken på felaktig användning, omotiverad skada eller anländer i dåligt skick;
- Om produkten returneras utan förpackning, med en skadad förpackning, eller med transportetiketter som gör förpackningen oanvändbar - kommer 50% av produktens värde att rabatteras; och
- Om produkten returneras med saknade delar eller tillbehör, eller om incidentbeskrivningen inte är verklig - kommer produkten inte att återbetalas.
Mycket viktigt: Ingen återbetalning kommer att göras för produkter som returneras till Dweky vars incidentbeskrivning inte är riktig. De kommer att förvaras i vårt lager och du får ett meddelande för att bekräfta om du vill att produkterna ska returneras till dig efter att ha betalat fraktkostnaden. Om vi inte får någon bekräftelse eller betalning inom angiven tidsram kommer produkterna att förstöras på en återvinningscentral och Dweky accepterar inte några anspråk på produkterna under några omständigheter.
6. När återbetalas pengarna?
När varan har tagits emot i våra lager och efter att ha kontrollerat statusen för densamma, kommer vi att fortsätta med återbetalningen av dess belopp i Dweky ordervalv. Tänk på att återbetalningsprocessen kan ta flera veckor att utvärdera de mottagna varorna.
7. Vad händer om kunden inte hämtar en beställning?
När en beställning inte hämtas av mottagaren returneras den till vår leverantörs lager. När den väl har tagits emot på lagret hanteras den automatiskt av TSS-teamet och skickas sedan vidare till administrationsavdelningen för att behandla betalningen.
Beställningssändningen och returen till lagret medför transportkostnader som företaget eller personen som lagt beställningen får stå för. Följaktligen kommer du att få en betalning motsvarande beställningsreturen minus kostnaderna för tvåvägsleverans.
Tänk på att förvaltningsprocessen kan pågå i flera veckor.
8. Hur lång är garantitiden?
Att erbjuda högsta kvalitet och bästa garanti är vårt engagemang för våra kunder. Alla varor är garanterade under en period av två år från leveransdatum, förutom för renoverade produkter som har 12 månaders garanti.
9. Vad ingår inte i garantin?
- Defekter orsakade av vårdslöshet, slag, missbruk, manipulering, felaktig spänning eller installation, eller slitage, ingår inte.
- När det gäller datorprodukter täcker garantin inte virusborttagning, programåterställning av denna anledning eller ominstallation av hårddisken efter formatering.
10. Garantin är ogiltig:
Om någon detalj i garantin eller köpbeviset ändras, ändras eller byts ut; och/eller
- Om identifikationen nummer eller den garanterade produkten manipuleras eller repareras utan föregående tillstånd från den tekniska tjänsten.
11. Köpskydd upp till 10 000 kr. per köp
Vi erbjuder våra kunder en möjlighet att återkräva sitt köpbelopp om de har några klagomål med något köp från oss genom NORDISK E-HANDELSCERTIFIERING genom att klicka på länken till deras symbol längst ner på vår webbplats eller genom att följa denna länk för alla sådana förfrågningar . Varje kund som köper våra produkter kan omfattas av denna försäkring på upp till 10 000 kr per köp och kund.
Senast uppdaterad:2024-11-21 09:17